Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tomgångsstyrning 3-tråds IAC.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tomgångsstyrning 3-tråds IAC.

Hej Robert.

Jag har bestämt mig för att använda en 3-tråds BOSCH IAC.
    I min tidigare plan att koppla in en tvåtråds så bokade jag upp pin 28 O/P PWM 1 till den och då bokade jag in O/P PWM 2 för laddtrycksstyrning (mac ventil).

Jag behöver lite tips för att underlätta mitt arbete bland tamparna.
    Jag har bla pin 42 ledigt O/P 7 3,5A.
    Jag undrar om jag behöver tråda om lite i befintlig installation och ta min PWM 2 från magnetventilen och dra fram till min nya IAC.
    Går det bra att använda O/P 7 till laddtrycksventilen och jag tar pin 14 och pin 28 till IAC och då som tidigare i meningen tar pin 42(O/P7) till laddtrycksstyrningen?
    Eller behöver jag kanske inte göra något utan bara dra fram pin 42 och använda som den "andra PWM" till IAC då det rekommenderas att sätta 76 Hz som utgångsläge för en bosch IAC.
    O/P 7 kan ju arbeta mellan 10-500 Hz och det är ju ändå, vad jag förstår det som, ett tillräckligt span till att ställa in tomgångsventilen på.

vet inte om jag ska repetera mig själv igen =)
    Men jag kan styra om i befintlig installation och dra PWM 2 till min 3-tråds IAC om jag har ett bra alternativ till att ersätta den med på där den ligger nu, på laddtrycksstyrningen, om det är vettigt.

Mvh Samuel

Samuel, återkommer när jag tittat lite närmare på detta snart //Robban
    Robert Jansson
    MRM-Racing

Comment

Strålande!

Comment

Hinner du ge ett svar innan fredag tror du?

mvh Samuel

Comment

Working...
        X