Announcement

Collapse
No announcement yet.

D-Jetronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • D-Jetronic

    POST EDITED - NAMES REMOVED NOT ALLOWED HERE // MODERATOR
    Nu står jag alltså här med ett begagnat Autronic SM4 och några givare och har tänkt försöka montera systemet själv och har massor av frågor. Jag har aldrig tidigare jobbat med eftermarknadselektronik men jag har byggt custombilar, renoverat veteranbilar och motorcyklar sedan 1967 och har en komplett bilverkstad. Jag har jobbat som flygtekniker sedan 1971.
    Min första fråga: Min Mercedes 350 SLC 1973 har i original ett Bosch D-Jetronic. Det systemet styrs av 4 st vanliga brytarkontakter som sitter i fördelaren samt en vanlig mekanisk brytarspets för tändningen. Kan dom användas eller måste man ha andra givare?
    Min andra fråga: Kan jag använda original brytare och tändspole?
    Mvh
    Thomas L
    Last edited by MRMRacing; January 6th, 2017, 10:31 PM.

  • #2
    Du bör montera givare på vevaxeln för tändning samt referens från kamaxeln. Enklast hallgivare.
    Robert Jansson
    MRM-Racing

    Comment

    Working...
    X
    schoolgirl sexokeygabilesohbetdeneme bonusuKoRehberidikmen evden eve nakliyatoyunlar oynaKo Rehberiankara evden eve nakliyat #yaslikurt# Hack haber instagram hackleme sitesi Hack forum